به سایت کلبه ی زیبایی خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان مجموعه ای از قطعات که با جراحی داخل فک قرار میگیرد و روی آن روکش دندان که عمر آن 15 تا 20 سال است گذاشته میشود و در آخر ظاهری طبیعی همانند دندان های فرد پیدا میکند.روش انجام ایمپلنت دندان با روشهای دیگر دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان بسیار متفاوت است و ایمپلنت یک روش جراحی می باشد. کامپوزیت ونیر و لمینت دندان هردو از روشهای دندانپزشکی زیبایی می باشد.

مزایای ایمپلنت دندان

یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت جلوگیری از تحلیل استخوان و حفظ استخوان باقی‌مانده است. مزایای دیگر ایمپلنت دندات این است که نیازی به تراش دندان‌های کناری نیست.

انواع ایمپلنت دندان

·         Endosteal  این ایمپلنت معمولاً مثل یک پیچ  استوانه ای شکل یا پیچی  شکل هستند که از فلز پوشش داده شده با سرامیک ساخته می‌شوند. این نوع ایمپلنتدر استخوان فک جای می‌گیرند.

·         Subperiosteal  این نوع در استخوان و زیر لثه قرار می‌گیرند و جنس  آن ها فلز تیتانیومساخته می‌شوند تا به خوبی به استخوان فک متصل شود.

·         Transosteal  این نوع از ایمپلنتبه شکل یک پین یا یک قاب U شکل است که از بین استخوان فک و بافت لثه عبور می‌کند و به داخل دهان می‌رود.

بیشتر بخوانید: مراقبت و نگهداری از لمینت دندان، قیمت لمینت دندان، عوارض کامپوزیت دندان، آیا لمینت دندان دائمی است؟

مدت زمان کاشت دندان

برای ایمپلنت دندان اگر نیاز به بازسازی استخوان نباشد، برای فک پایین حدودا 3 ماه و برای فک بالا به 4 ماه زمان میبرد. اگر بازسازی فک هم نیاز باشد بر حسب نوع پیوند ، این زمان بیشتر می شود و این امر هم با مشاهده عکس تخصصی بیمار و انجام معاینات امکان پذیر است.

سن مناسب ایمپلنت دندان

برای انجام ایمپلنت دندان سن  و سال مهم نیست ،فقط باید رشد استخوان فرد به اتمام رسیده باشد. به ایت ترتیب هر شخصی میتواند تا سن 90 سالگی حتی بیشتر ازایمپلنت دندان و خدماتی که در این زمینه ارائه میدهند ، استفاده کند.در حقیقت به این دلیل پوکی استخوان با افزایش سن فرد در استخوان‌های فک کم تر صورت می‌گیرد، این امکان برای افراد  دارای سن بالا نیز وجود دارد که از ایمپلنت استفاده کنند.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 80
تاریخ : شنبه 02 آذر 1398 زمان : 11:50 | نویسنده : مونا حسینی | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 99
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 90
باردید دیروز : 20
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 5
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 110
بازدید سال : 14,682
بازدید کلی : 39,864

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir