به سایت کلبه ی زیبایی خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

 

تفاوتهای زیادی بهمراه شباهتهای بین روکشهای کامپوزیترزین و روکشهای لمینتوجود دارد.

همانند سایر روشهای دندانپزشکی مانند ایمپلنت دندان، هر دو نوع اساساً با همان هدف خدمت می كنند و شامل بهبود قرار دادن ماده رنگی دندان بر روی سطح جلوی دندان می شوند.  اینکه لمینت بهتر است یا کامپوزیت وابسته به وضعیت دهان و دندان شما و تصمیم دندانپزشکتان است.

هر دو برای مقابله با دندانهای کسل کننده ، تغییر رنگ ، تراشیده ، ترک خورده ، کوتاه یا ناهموار استفاده می شوند. اگر هر یک یا چند مورد از اینها روی شما ، لبخند و اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد ، بدیهی است که بهترین روشی بهترین و رایج ترین راه حل است.

این اختلافات به دلیل کیفیت ، پایداری و طول عمر دو ماده مختلف و اینکه آیا آنها مستقیماً یا غیرمستقیم استفاده می شوند.

هیچ کس مخالفت نمی کند که لمینت از کامپوزیت دندان ارجحیت دارد ، بنابراین اگر هزینه های آنها یکسان باشد ، تقریباً همه چینی را انتخاب می کنند. اما آنها همان هزینه ندارند و به همین دلیل رزین کامپوزیت به عنوان گزینه دیگری وجود دارد.

با این حال ، اگر قصد دارید لبخندی بزنید که برای سالهای طولانی به آن افتخار می کنید ، لمینت مطمئناً یک سرمایه گذاری خوب است.

طول عمر روکش ها چقدر است؟

مواد کامپوزیت ونیر ارزان تر از لمینتاست ، اما لمینتتا 15 سال می تواند طول بکشد و اگر به درستی مورد مراقبت قرار گیرد.

ونیرهای رزین کامپوزیتاحتمالاً فقط 3 تا 5 سال طول می کشد. آنها از دوام کمتری برخوردار هستند و بسته به عوامل زیادی از جمله تراشه و رنگ آمیزی ممکن است نیاز به تعویض بیشتر داشته باشند. روشهای مراقبت از کامپوزیت دندان در صورتی که صحیح انجام شود ماندگاری کامپوزیت دندان را افزایش می دهد.

روکشهای ساخته شده از چیست؟

کامپوزیتاز رزین مهندسی شده یا پلاستیک ساخته شده اند ، آنها متخلخل تر از دندانهای واقعی یا لمینتهستند و آب را جذب می کنند. به همین دلیل ، آنها باید خیلی خوب جلا داده شوند تا طبیعی به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: انواع ایمپلنت دندان، آیا لمینت دندان دائمی است، عوارض کامپوزیت دندان، سن مناسب ایمپلنت دندان

لمینتساخته شده است ، شما آن را حدس زده اید ، پرسلن! آنها به راحتی لکه دار نمی شوند زیرا چینی فاقد تخلخل می باشد (همانطور که همه روکش های لمینت). آنها در برابر تراشه و رنگ آمیزی فوق العاده مقاوم هستند و مانند دندانهای طبیعی نور را منعکس می کنند بنابراین با دندانهای اطراف فوق العاده خوب مطابقت دارند. روکشهای لمینتبسیار قوی تر و بادوام تر از روکشهای رزین کامپوزیت هستند.

روکش ها چگونه استفاده می شوند و مدت زمان آن چقدر طول می کشد؟

دو راه برای ایجاد و استفاده از روکشهای کامپوزیتوجود دارد: مستقیم و غیرمستقیم.

روکشهای کامپوزیتمستقیم در یک قرار ملاقات استفاده می شود. حدس می زنید ، پرهای سفید مستقیماً روی دندان قرار می گیرند. از نور آبی برای درمان روکش و تنظیم آن استفاده می شود.

ونیرهای کامپوزیتیغیرمستقیم معمولاً دو قرار ملاقات انجام می دهند ، زیرا در ابتدا باید تصور شود تا روکش ها در یک آزمایشگاه بصورت سفارشی ساخته شوند. پس از آماده شدن ، باید به دندانپزشک برگردید تا در ملاقات دوم خود پیوند برقرار کند.

روکش لمینتهمیشه به طور غیر مستقیم انجام می شود. در بیشتر موارد ، دندانها باید با كاهش اندك آنها آماده شوند ، كه این امر تضمین می كند كه ونك ها هنگام سیمان كردن به سطح خارجی دندان ها به طور طبیعی می نشینند و در دهان برجسته نمی شوند.

باز هم ، در اولین بازدید شما ، تصور دقیقی از دندان ها انجام می شود ، سپس روکش های لمینتدر یک آزمایشگاه دست ساخته می شوند. یک دیدار دوم برای بررسی رنگ و فرم رنگ آنها مناسب خواهد بود و اگر خوشحال باشید ، برای تکمیل فرایند پیوند برقرار می شوند.

آیا خطری وجود دارد و چطور باید روکش ها را حفظ کرد؟

روکش های کامپوزیتمی توانند تحت فشار قرار بگیرند ، بنابراین اگر مستعد سنگ زنی دندان های خود هستید ، ممکن است بخواهید هنگام خواب از آنها محافظت کنید. از آنجا که آنها به اندازه دندانهای طبیعی یا لمینتنیز مقاوم به لکه نیستند ، از خوردن نوشیدنی یا مواد غذایی که باعث تشدید رنگ آمیزی و همچنین جلا دادن منظم می شود ، توصیه می شود. مراقبت و نگهداری از لمینت دندان و کامپوزیت  می تواند طول عمر انها را افزایش دهد.

همچنین ، زمان لازم برای یافتن یک دندانپزشک با شهرت خوب را داشته باشید ، مشکلات لثه مانند خونریزی می تواند نتیجه ای از روکش های ضعیف یا مواردی که از مواد زیر پارا ساخته شده باشد ، باشد.

روکش لمینتبه مواد طبیعی بسیار نزدیک است و همیشه "اندازه گیری و نصب شده" به گونه ای است که برای متناسب با دهان شما قالب ریزی شده باشد ، بنابراین نسبت به نگرانی های فوق بسیار کمتر مستعد هستند. مانند دندانهای طبیعی خود از آنها مراقبت کنید و آنها برای ده ها سال در کنار شما خواهند بود!

https://thewhitebite.com.au/services/veneers/

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 64
تاریخ : چهارشنبه 22 آبان 1398 زمان : 12:46 | نویسنده : مونا حسینی | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 99
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 20
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 5
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 24
بازدید سال : 14,596
بازدید کلی : 39,778

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir