به سایت کلبه ی زیبایی خوش آمدید!
ironia

تبلیغات

اینـتر وب

همه چیز درباره ی کامپوزیت دندان

انجام کامپوزیت در سنین پایین

بسیاری از افراد از روکش پرسلن به عنوان راه حلی برای انواع خاصی از مسائل مربوط به دندانپزشکی در بزرگسالان فکر می کنند. در حقیقت ، روکش نیز گزینه ای برای کودکان است. در حالی که روند کمی متفاوت است ، اگر دندانپزشک خانواده شما این راه حل را برای کودک خود توصیه می کند تعجب نکنید. قبل از انجام هر کاری ، کمی بیشتر در مورد روکش های مخصوص بچه ها و اینکه چه نتیجه ای را می توان انتظار داشت بیاموزید. در اینجا برخی از مواردی که باید با متخصص دندانپزشکی خود به آنها بپردازید ، آورده شده است.

  • سن فرزند شما

از دیدگاه فنی ، هیچ کودکی برای کامپوزیت خیلی جوان نیست. با این وجود ، یافتن دندانپزشکی که چنین روشی را برای کودکانی که هنوز دندان دائمی ندارند ، دشوار خواهد بود. فقط در موارد غیرمعمول ، یک دندانپزشک در مواردی که دندانهای کودک هنوز وجود دارد ، کامپوزیت را در نظر می گیرند.بسیاری از دندانپزشکان تنها در صورتی که کودک به سن 14 سالگی رسیده باشد ، ونیرها را گزینه ای در نظر می گیرند. حتی در این صورت ، دندانپزشک به والدین هشدار می دهد که تا زمانی که کودک در بزرگسالی زودرس ، یک یا شاید دو بار جایگزین شود کامپوزیت .

شما خواهید دید که بیشتر متخصصان دندانپزشکی از پیشنهاد روکش چینی در ریچموند هیل برای بیمار جوانی که حداقل 16 سال سن داشته باشد دریغ نمی کنند.برای کودکان و نوجوانان کم سن، بهترین راه این است که دندان شکسته یا تراشیده را با کامپوزیت دندانبپوشانند، کامپوزیت دندان مانند لمینت نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد. این مزیت آنها را به گزینه ی بهتری تبدیل می کند.

  • ماهیت مسئله دندانپزشکی

در حالی که کامپوزیت در بسیاری از موارد کمک کننده هستند ، اما همه آنها درمانی نیستند. به عنوان مثال ، شاید یک حفره وجود داشته باشد. اولین سفارش تجارت مقابله با بخش پوسیده شده و نصب پر کردن خواهد بود. فقط در این صورت ایده استفاده از روکش برای افزودن استحکام و بهبود ظاهر دندان در نظر گرفته می شود.قبل از اینکه دندانپزشک به فرزند شما توصیه کند این روش را انجام دهد ، باید تمام راه حلهای مفید مقایسه شود. هدف نهایی بازگرداندن دندان آسیب دیده به حالت سالم است. پس از دستیابی به این هدف ، ایده کامپوزیت برای بهبود ظاهر و افزودن ثبات بیشتر به دندان در نظر گرفته می شود.

  • چه مدت است که کامپوزیت ها در جای خود باقی می مانند

دندانپزشکان از روشهای کمی متفاوت برای روکش کودکان استفاده می کنند. به عنوان مثال ، بیشتر مینای دندان دست نخورده باقی مانده است. این مهم است زیرا تغییرات بیشتری طی چند سال آینده اتفاق می افتد. امروزه ممکن است نیاز به چمدان هایی باشد که کاملاً مناسب باشد.به عنوان مثال ، کودک شما از سن 14 سالگی کامپوزیت دریافت می کند. به احتمال زیاد ، فرض می شود مجموعه دوم در حدود 22 سالگی جایگزین شود. فرض می شود که مجموعه سوم احتمالاً از 15 تا 20 سال به طول انجامد. آنها به درستی نگهداری می شوند. بطور کلی طول عمر کامپوزیت دندانبین 8تا ده سال می باشد که بسته به میزان رعایت بهداشت دهان و دندان این مدت می تواند کم و یا زیاد شود.

  • تطبیق رنگ

اگر نگران این هستید که کامپوزیت چطور با بقیه دندانها مخلوط می شود ، نگران نباشید. بنابراین می توان ظروف چینی را با دندانهای اطراف کاملاً بی نقص کرد. پس از اتمام کار ، هیچ کس تفاوت آن را نمی داند اما شما ، فرزندتان و تیم دندانپزشکی.

چه کسانی میتوانند کامپوزیت دندان انجام دهند؟

لکه های ناشی از تتراسایکلین یا داروهای دیگر ، بیش از حد فلوراید یا دلایل دیگر. یا وجود پر کننده های بزرگ که باعث تغییر رنگ دندان شده اند

دندان هایی که به دلیل سنگ زنی ، فرسایش و سایر عادت ها فرسوده می شوند.

دندانهایی که تراشیده یا شکسته می شوند

دندان هایی که به صورت نادرست ، ناهموار یا به طور نامنظم شکل گرفته اند (برای مثال دهانه یا برآمدگی در آنها وجود دارد)

دندانهای شکاف بین آنها (برای بستن فضای بین این دندانها)

امروزه به دلیل قیمت کامپوزیت دندان بیشتر مردم برای اصلاح طرح لبخند خود این روش درمانی را انتخاب می کنند.

آیا روکش ها به دندانهای من آسیب می رسانند؟

اگر درمان توسط یک دندانپزشک با تجربه و با تجربه درست انجام شود ، دندانپزشکی به دندان شما آسیب نمی رساند. دندانپزشک شما دندان های شما را به طور کامل معاینه می کند و از قبل پرتوهای ایکس را انجام می دهد تا از سالم بودن دندانهای زیر دندان و پوسیدگی آنها اطمینان حاصل کند ، بنابراین برای قرار دادن روکش ها مناسب است. اگر شما مناسب روکش هستید می توانند به شما بگویند. در صورت وجود گزینه های دیگری مانند کامپوزیت ، باندینگ ، ارتودنسی یا بریس ، سفید کردن دندان یا فقط دندانپزشکی وجود ندارد. مهمترین عامل این است که به شما گفته می شود از همه گزینه های دارای خطرات و مزایا استفاده کنید تا تصمیم درستی بگیرید.

لمینت دندان

چه مقدار دندان از بین می رود؟

برای تهیه دندان برای لمینت ، دندانپزشک شما حدود 1/2 میلی متر مینای دندان را از سطح دندان خارج می کند ، این مقدار تقریباً برابر با ضخامت روکش است که به سطح دندان اضافه می شود. قبل از برش دادن مینا ، شما و دندانپزشک تصمیم می گیرید که نیاز به بی حسی موضعی برای بی حس کردن منطقه داشته باشید. در مرحله بعد ، دندانپزشک شما الگوی یا تصور از دندان شما ایجاد می کند. این مدل به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود ، که به نوبه خود روکش شما را می سازد. معمولاً 2-3 هفته طول می کشد تا دندانپزشک لمینت را از آزمایشگاه دریافت کند.

آیا تا زمانی که لمینت من ساخته نشود ، من چیزی برای محافظت از دندان خود خواهم داشت؟

بله ، شما تنها چیزی برای محافظت از دندان هایتان نخواهید داشت ، بلکه به نظر می رسد که روکش های جدید خود را نیز به نظر می رسند ، که به شما زمان می دهد تا از چگونگی استفاده از دندانهای جدید خود استفاده کنید. اینها روکش موقت نامیده می شوند.

مزایای لمینت چیست؟

آنها ظاهری طبیعی دارند که شبیه دندان شماست

آنها رنگ و لکه دار نمی شوند

اگر می خواهید لبخند روشن تری داشته باشید ، می توانند سفیدتر از دندانهای طبیعی شما باشند

ماندگار

به شکل دهی گسترده مانند تاج ها نیاز ندارید

می توانید شکل و اندازه دندان های مورد نظر خود را انتخاب کنید

به جای داشتن بریس ، فوراً شکاف ها را ببندید

چه زمان کامپوزیت مناسب است؟

پیوند زدن اغلب به عنوان ترمیم ارزان و مؤثر برای تراشه های کوچک و ترک های دندان عمل می کند. چنین مشکلات جزئی ممکن است از نظر کاربردی و زیبایی با یک "کاملاً سفید" کامپوزیت ترمیم شود. یک ماده رزین کامپوزیتبرای پر کردن تراشه یا ترک به دندان وصل شده و بهتر از ساختار دندان اطراف آن محافظت می شود. اما در موارد شدیدتر از افتادگی ، سایش ، تغییر رنگ ، لرز خفیف ، ترک خوردگی ، فاصله یا دندانهای ناهموار ، روکش های دندانی ممکن است به عنوان یک راه حل مناسب تر توصیه شود.

سفید کردن دندان ممکن است لبخند سفیدی برای دندانهای کم رنگ ایجاد کند. برخی از افراد که به ونیر علاقه دارند ، دریافتند که دندانپزشک آرایشی آنها را به سمت گزینه ساده تر سفید کردن سوق می دهد ، شاید با برخی تراز ارتودنسیساده. قرار دادن روکشهای دندان نیاز به "شکل دهی" یا "آماده کردن" کلیه دندانهای داخل پوسته های طراحی شده سفارشی دارد. این فرآیند به طور دائمی دندانهایی که درمان می شوند را تغییر می دهد و اگر از نظر عملکرد طبیعی و زیبایی از نظر زیبایی طبیعی توصیه نمی شود.

اگر یک مورد شدید از دندان های کسل کننده یا تغییر رنگ دارید ، ممکن است مجبور به انتخاب روکش های دندانی شوید. ونیرها دارای مزایای اضافه شده به طول عمر و توانایی اثبات شده در تقویت ظاهر دهان ، لبخند و احتمالاً نواحی دیگر چهره سالخورده هستند که با استفاده از دندانهای صحیح بهتر از آنها پشتیبانی می شود. اگرچه روکش ها نسبت به سفید کردن دندان ها تعهد بسیار بیشتری دارند ، اما نتایج به طور معمول ارزش آن را دارند.

علاوه بر خوشایند بودن از نظر زیبایی ، روکش های دنداننیز می توانند با محافظت از سطح دندان آسیب دیده ، یک هدف کاربردی داشته باشند. در بعضی موارد ، ونیرها ممکن است نیاز به تاج دندان را جایگزین کنند و نیاز به آماده سازی دندان تهاجمی تر را از بین می برد.

از آنجا که روکش های دندان بسیار نازک هستند ، ممکن است نیاز به تغییر شکل دندان کمی در هنگام اتصال به دندان باشند. هنگامی که روکش ها به جای خود بپیوندند ، نسبتاً قوی و با دوام هستند. با این حال ، باید مراقب باشید تا از روکش ها سوء استفاده نشود زیرا پوسته های ظریف چینی پرسلن می تواند آسیب دیده یا شکسته شود. ممکن است دندانپزشک شما را در برابر موارد خاص یا تمایلات غذایی (مانند خوردن هویج) توصیه کند و ممکن است توصیه کند در هنگام خواب ، از یک وسیله محافظ استفاده کنید ، به خصوص اگر بروکسر باشید.

روکش های کامپوزیت

مهمترین مزیت ونیر کامپوزیت، زمان درمان است. در صورت استفاده از کامپوزیت ، ونیرهای دندان را می توان در یک قرار ملاقات انجام داد. دندانپزشک در واقع ونیرها را مستقیماً روی دندانهای آماده می کند.

سپس روکش ها صاف و صاف می شوند تا مانند دندانهای طبیعی شما به نظر برسند. از آنجا که فقط یک ملاقات طول می کشد ، می توانید مطبوعاتی را با لبخند کاملاً جدید مطب دندانپزشک خود بگذارید.

یکی از مضرات ونیرهای کامپوزیت این است که به اندازه روکشهای لمینت قوی نیستند و به همین دلیل بیشتر مستعد شکستگی هستند. اما اگر شکستگی رخ دهد ، می توان آنها را به راحتی ترمیم کرد زیرا همان ماده ای که در ابتدا برای ساخت روکش ها استفاده می شد ، می تواند به همان روش برای رفع آن اضافه شود.

منبع مقاله

https://www.mumsnet.com/Talk/childrens_health/2947401-Anyone-had-composite-veneers-done-on-a-child-under-ten

 

 

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 1009
تاریخ : دوشنبه 25 شهریور 1398 زمان : 14:11 | نویسنده : مونا حسینی | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش


آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 99
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 40
باردید دیروز : 20
گوگل امروز : 0
گوگل دیروز : 5
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 60
بازدید سال : 14,632
بازدید کلی : 39,814

اطلاعات کاربری


عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو

جستجو


کدهای اختصاصی

پشتیبانی

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Enterweb.ir